dag 18 - 19 - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Bert - WaarBenJij.nu dag 18 - 19 - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Bert - WaarBenJij.nu

dag 18 - 19

Blijf op de hoogte en volg Bert

02 Augustus 2014 | Duitsland, Rostock

dag 18 -29 juli

Vandaag naar een andere overnachtingsplaats dan gepland. Er zijn een paar velomobielen in de groep die wat onderhoud nodig hebben, waaronder die van mij. De voorste ketting bladen zijn versleten en dat uit zich in veel doortrappen als ik te veel kracht zet. In plaats van naar Kopenhagen gaan we naar een plaatsje 20 km ten westen ervan. Daar is het Deense Velomobielcenter gevestigd. 'S avonds hebben we daar een bbq en blijven daar ook slapen, in de tent op een klein grasveldje naast de werkplaats of in de werkplaats tussen de velomobielen. De twee monteurs werken de hele nacht door om bij zes velomobielen reparaties uit tevoeren. Bij mij wordt de hele rechter aandrijving vervangen, bij andere de veerpoten op het remsysteem.
Stenlose, met een / door de o.

Dag 19 - 30 juli
Hele lichte regen vanmorgen, voorhet eerst sinds weken. Lekke banden weer zo zal snel blijken. Maar ook gladde wegen, vooral de witte trepen op de weg zijn glad. Ik merk dat snel als ik een brede witte streep overga en plotseling alle controle verlies, omkieper en een paar meter op de zijkant van de mango doorschuif. We hebben beide wat schaafplekken, de mango aan de zijkant, ik op mijn arm en schouder. Verder geen schade. Voorzichtig verder, maar dan komen de lekke banden, eerst bij anderen, later ook bij mij.
De regen houdt even op, maar 's middags nog een flinke bui. De laatste 20 km naar de kies ik een alternatieve route, de originele gaat al lange tijd over een drukke provinciale weg, niet echt prettig.
Net als de ferry aankomt (uit Duitsland), kom ik ook aan, en sluit vooraan bij de al wachtende andere velomobielen aan. Het zijn er maar vijf, de andere nemen bljkbaar een ander ferry. Aanboord eten we, twee uur duurt de overtocht, tjd genoeg dus.
De camping is vijf km van de aankomstplek in Rostock. Een inmens grote camping, die eigenlijk vol is, maar voor een nacht kunnen we op een speelveldje staan.








.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 7660

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

AtlanticCoast

12 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Eurotour2013

Landen bezocht: