dag 5/6 - Reisverslag uit Ålestrup, Denemarken van Bert - WaarBenJij.nu dag 5/6 - Reisverslag uit Ålestrup, Denemarken van Bert - WaarBenJij.nu

dag 5/6

Blijf op de hoogte en volg Bert

19 Juli 2014 | Denemarken, Ålestrup

dag 5/6 - 16/17 juli

Twee dagen waarin het niet echt opschoot.
Ik heb al een paar dagen het gevoel dat het te zwaar gaat. Niet alleen de heuveltjes zijn de oorzaak, maar ook een aanvaring met een grote steen op zo'n fijn dubbelsporig fietspad. Om de sporing van de voorwielen te controleren, koop ik bij een bouwmarktje een paar latjes om een richtapparaat te maken. De eerste camping die ik tegen kom is van het luxere type, met zwembadje, een restaurant (open van 5 tot 8) en een receptie met een Nederlandse stagiare die alles in de computer zet. Als campingkaart wordt mijn pas van de Nederlandse natuurcampings geaccepteerd. Morgenochtend kan ik afrekenen, de receptie gaat gelukkig om acht uur open.
Het fabrieken van het richtapparaat lukt ook en ik kan wat meten en bijstellen. Uiteraard onder belangstelling van wat campinggasten. Een dacht dat ik een slot voor de voorwiwlen aan het maken was. Als belonig maar in het restaurant van de camping gegeten.
Ze hadden er ook wifi, tegen betaling, en de eerste vier 'verslagen' met foto's op waarbenjij.nu gezet. Helaas nog geen e-mailadressen van belangstellenden, die weet ik niet uit mijn hoofd.
De volgende morgen om acht uur bij de receptie betaald en op weg. Dit keer gaat de route niet lags grindfietspaden, maar langs weg nr 13 naar het noorden. Soms met een fietspad erlangs, soms door een dorpje er vlak langs (was de oude weg). De op- en afritten van zo'n fietspad gaan vaak niet zo soepel: een stoeprandje, een kuil, een putdeksel en natuurlijk ee scherpe bocht met de Deense variant van het paaltje. Op zo'n plek gebeurde het: een van de stabilisatie stangen schoot los, en dan wordt sturen heel lastig. Eerst gekeken wat er aan de hand was: de bevestiging zat vanbinnen, daar kom je niet zomaar bij. Gelukkig was een paar honderd meter verder een soort garage, verder was er in de wijde omgeving niks. Daar eerst maar naar toe, kon ik misschien binnen staan (het was al behoorlijk warm, en geen schaduw). Het was inderdaad een garage voor vrachtautos. Uiterst vriendelijke mensen, mocht natuurlijk binnen staan. Alles uitgeladen, wielen eraf, en bedacht dat ik het beste Sinner kon bellen om te overleggen hoe dit op te lossen. Via AK het telnr van Sinner gekregen. Ondertussen ook al gezien hoe het op te lossen was: eerst twee boutjes bij het stuur losmaken, de linker stabilisariestang losmaken van het wiel, dit kon nu met wat moeite en hulp van de garagemannen uit de fiets gehaald worden. Ook wisten zij heel snel de kogelkopjes weer vast te zetten. Het terug monteren was toen nog een klein kunstje. Alles weer ingeladen, een bekertje koffie en nog een verhaal van een van de garagemannen die fietsmaatje had die meegedaan heeft aan RAAM, en dat waarschijnlijk volgend jaar weer gaat doen. Mij iets te extreem.
Verder ging het zijn gangetje, door alles niet zoveel kms.
Zit nu in Alestrup, een kleine camping (nog vier andere tenten / caravens) bij een rozentuin / speeltuin. De campingbaas moet nog langs komen, zo niet dan heeft hij pech.
Km-stand: 938
Het weer is warm en zonnig:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7671

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 15 Oktober 2017

AtlanticCoast

12 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Eurotour2013

Landen bezocht: