dag 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - Reisverslag uit Kempen, Duitsland van Bert - WaarBenJij.nu dag 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - Reisverslag uit Kempen, Duitsland van Bert - WaarBenJij.nu

dag 22 - 23 - 24 - 25 - 26

Blijf op de hoogte en volg Bert

07 Augustus 2014 | Duitsland, Kempen

Dag 22 - 2 augustus

Een echte rustdag, bijna niks gedaan dus. Bij de camping is ook een eenvoudig hotel waar je als campinggast ook kunt ontbijten voor 6,50 euro. Dat doe ik dan ook met een paar andere. Vier eurotourrijders staan dan al in de startblokken om weer naar huis te rijden.
De weersverwachting is niet goed. Aan het eind van de dag, vannacht en morgen wordt veel regen verwacht. Samen met de twee over gebleven rijders (John, GB, Pieter, D, en k) verhuizen we van de camping naar het hotel. Het is maar tien euro duurder dan de camping.
Verder kleren gewassen en waarbenjij bijgewerkt.
'S avonds in Spandau ook met z'n drieen in een restaurant gegeten. Pieter denkt als Duitser de weg terug te weten, maar toch moet de gps er aan te pas komen om weer bij de camping/hotel terug te komen.
Km stand: 2824

Dag 23 - 3 augustus
Voor de weg terug naar huis had ik de bestaande route R1 gepland. Een fietsroute van Berlijn naar de Atlantische kust. Misschien niet helemaal precies omdar er nogalwat stukken inzitten die niet zo geschikt zijn voor een velomobiel. John besluit om iniedergeval het eersdte stuk mee te rijden en later te beslissen of hij via Calais of HoekvanHolland naar huis gaat.
De route volgt mooie rustige wegen, soms speciaal aangelegde fietspaden, maar ook paden dwars door het bos waar je als velomobielrijder liever niet komt.
Lunch in een restaurantje in een gebied vol vervallen gebouwen. Het restaurantje zelf ziet er als pas gerestoureerd uit. Het blijkt een groot gebied te zijn van een Berlijnse ziektekostenverzekering die z'n 150 jaar geleden hier klinieken voor longpatienten gebouwd heeft.
Vlak voor we bij de geplande camping zijn dan toch eindelijk een flinke regenbui.
Camping in Radige.
Km stand: 2948

Dag 24 - 4 augustus
De dag begint droog, later een flinke regenbui. Koffie / tweede ontbijt in Lutherstad Wittenberg in een konditorij.
In Dessau lunch in aardappelrestaurant. De route blijft heel rustig, ook al volgen we nu niet precies de R1 route, maar wat grotere wegen. Ook dan toch soms erg slechte wegen, soms zeer slecht asphalt, soms een weg bestraat met grote keien.
Aan het eind van de dag nog een geweldige onweersbui. We kunnen net schuilen bij een benzinestation.
Besluiten te overnachten in een gaststatte in Bernburg vanwege teverwachte slechte weer. Daar ook 's avonds gegeten.
Km stand: 3058

dag 25 - 5 augustus
Dat slechte weer viel wel mee: geen regen. De eerste kmvande R1 leiden naar eenpsd dat niet te fietsen is. Via de gps een alternatief gemaakt.
John besluit een zuiderlijke route te gaan volgen.
Aan het eind van de dag via stille boerenweggetjes naar de camping. Onderweg veel reeen gezien.
Camping in Seesen.
Km stand: 3207

Dag 26 - 6 augustus
Je kunt goed merken dat de nachten langer worden en kouder. Alles is ook 's morgens kletsnat.
Ik volg voor het grootste deel de R1 weer. Totdat ik weer een voor een velomobiel niet begaabaar pad tegenkom. In de gps maak ik nu een route naar het eind van deel 1: de plaats Hoxter. Via wat grotere,maar niet drukke wegen. Wel een flinke klim over een berg van 550 m hoog. De stadjes die ik nu tegen kom zijn schilderachtig, met een mooi centrum met veel vakwerkhuizen. Koffie en lunchpauze in zo'n stadje, bij een konditorij: koffie, een grote, met een apfelstrudel zo groot dat het een complete maaltijd is.
Na de lunch, pas om vier uur, nog 40 km naar de camping. Onderweg geen winkels. Op de camping meegegeten met een Nederlandse familie,ook op de fiets.
Camping in Kempen
Km stand: 3334