dag 7/8 - Reisverslag uit Tornby, Denemarken van Bert - WaarBenJij.nu dag 7/8 - Reisverslag uit Tornby, Denemarken van Bert - WaarBenJij.nu

dag 7/8

Blijf op de hoogte en volg Bert

20 Juli 2014 | Denemarken, Tornby

dag 8/9 - 19/20 juli

Gisteravond kwam toch de campingbaas nog langs. Mee naar het kantoor waar zijn vrouw de echte campingbaas bleek. De belangrijkste atractie was dus de rozentuin. Campinggasten hadden vrij toegang. Omdat ik de volgende morgen al vroeg weg zou gaan, kreek ik een prive rondleiding. Vijftienduizend rozenstruiken stonden er, niet verschrikkelijk groot (in tien minuten waren we rond, inclusief de drie kooien met papegaaien, kippen en een pauw) maar wel mooi om te zien en te ruiken.
s'Morgens dus inderdaad vroeg weg, op naar Hirthals, voorlopig, de laatste camping in Denemarken. Onderweg niks aan restaurantjes o.i.d. te zien. In de buurt van een grotere stad, Aabybro, gezocht naar een McDonalds en die was er, een paar km van de route. Daar geluncht, en Waarbenjij.nu bijgewerkt. Het is ontzettemd warm, onderweg geen schaduw. De weg is niet geheel vlak, geen hoge bergen (hoogste punt tot nu toe 127 m), maar wel de hele dag op en neer. s'Avonds vlak voor Hirthals bij een grote camping gestopt. Gegeten bij een Italiaans restaurantje; hier zijn ze opeens wel.
Morgen, vandaag dus, plan ik een rustdag: beetje wassen en relaxen. Maandag dan met de boot naar Kristiansant; er blijven dan nog drie en een halve dag over om in Oslo te komen, mooi op planning dus.
Km stand: 1093 km

• 20 Juli 2014 - 16:16

Ak:

Fijn dat je weer op weg bent, leuk om je verhalen te lezen!
    Succes & groetjes anne & pim