dag 1 - Reisverslag uit Uffelte, Nederland van Bert - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Uffelte, Nederland van Bert - WaarBenJij.nu

dag 1

Blijf op de hoogte en volg Bert

17 Juli 2014 | Nederland, Uffelte

Day 1 - za 12 juli

Uiteindelijk om half zeven vertrokken, alles inpakken kost toch meer tijd dan je denkt.
Al snel een GROOT probleem: iets in bij het achterwiel loopt aan.
Ergen na Woerden gestopt en alles uitgeladen; niks bijzonders te zien. Na veel zoeken besloten om de reserve buitenband te monteren; die is maar 40 mm breed, de band die er op zat 50 mm. Na alles weer ingeladen te hebben liep er inderdaad niks meer aan. Onderweg genoeg tijd om te bedenken wat de oorzaak was.
Zo'n grap kost wel veel tijd en energie, de geplande 200 km heb ik niet gehaald.
De koffiepauze zoals gebruikelijk op dit traject in Lelystad. Vlak bij de Bataviawerf zijn diverse restaurantjes. koffie (voor de cafeine), een cola (iem en voo de suikers) en een stuk appeltaart. Dat zal voorlopig wel de laatste zijn; volgende koffiepauze morgen in Duitsland.
Lunch op het voormalig eiland Schokland, gewoon op een bankje in de schaduw, met eigen broodjes enzo. Er komt een dame aanrijden in een auto, en vraagt de weg naar Marknesse, een plaatsje vlak bij. Ze heeft wel een TomTom, maar die (of zij) kwam er niet uit. Na uitgelegt te hebben hoe ze er kan komen, komen de bekende vragen over de ligfiets, je kent ze wel, net als de antwoorden. Blijkt ze ook nog rugklachten te hebben, nog een argument voor een ligfiets. Maar ja ze is al 55, en dan ga je toch geen nieuwe fiets meer kopen ..........
Inkopen gedaan in Ens om ongeveer drie uur. Mooie tijd om boodschappen te doen, maar wel in een plaats niet ver genoeg.
Het weer is warm, soms wat wolken. Bij een brug, waar ik moest wachten, een praatje met een mevrouw. Ze waarschuwd voor mogelijk regen en onweer.
Dat is druppel die mij doet besluiten niet naar Schoonloo door te rijden maar te stoppen in Uffelte. Daar ben ik nu: camping De blauwe haan / hen. Geen wifi. Het is nog droog, maar betrekt wel.
Km-stand: 162

Tags: nederland